Open Policy Forum: Diskusia o Otvorenom vzdelavani (Open Education Resources)
Autor:
Katarína Pišútová-Gerber
| Sekcia:
Otvorený softvér
| Dátum: 2009-01-21
Cieľom Open Policy Forum projektu je poskytnúť platformu pre interaktívnu diskusiu na rôzne témy v oblasti využívania informačných a komunikačných technologií vo vzdelavaní na Slovensku a vo svete.
Momentálne sa Open Policy Forum, podobne ako Cape Town Declaration, zameriava na kritickú úlohu otvorených vzdelávacích zdrojov v zlepšení prístupu k vzdelávaniu a jeho kvality.
Každý mesiac otvoríme diskusiu na dve témy v Angličtine a jednu v Slovenčine. Pre každú tému sme pre na začiatok diskusie požiadali niekoľko expertov z rôznych krajín o vyjadrenie. Ak máte záujem o úlohu experta v projekte, prosím dajte nám vedieť.
Táma pre diskusiu v Slovenčine v januári 2009:
-
Ako pomôcť učiteľom?
Školská reforma u nás i v okolitých štátoch prináša so sebou zmeny, ale aj príležitosť zasiahnuť do tvorby učebných plánov. Ako pomôct sučasnému učiteľovi, aby open-source software, ktorých má k dispozicií veľké množstvo, mu šetrili čas a súčasne robili jeho prácu kvalitnejšiu a efektívnejšiu?
Témy v Angličtine v januári 2009:
-
Open source and global revolution in teaching and learning
We might be entering a whole new era where also pedagogy will take a new shape – students and teachers will be creating, shaping and evolving knowledge together, learning and gaining experience, skills and understanding as they go. Is this really a reason for radical change? Can it be called a revolution?
-
Benefits of open education
A new world is being created, where everybody can access and contribute to the human knowledge. How exactly is this going to benefit teachers, students, administrators and governments?
Chceli by sme poznať Vaše názory na využívanie Open Source software vo vzdelávaní, na spôsoby použitia a aplikácie otvorených vzdelávacích zdrojov v školách a na mnohé ďalšie otázky a problémy v tejto oblasti.
Tiež privítame Vaše návrhy nových tém.
Viac info na:
www.openpolicyforum.net
|